lauantai 13. elokuuta 2016

34.päivä

Helsingin Sanomissa oli 11.8. uutinen, jonka otsikko "Neulomo yrittää onnistua kotimaisuudella" herätti mielenkiintoni. Viime aikoinahan olemme saaneet lukea lehdistä suurimpien suomalaisten vaatevalmistajien siirtäneen tuotantoaan pois Suomesta. Uutisessa pohditaankin, voiko ainoastaan kotimaisille markkinoille suuntaaminen onnistua.

Nanson lopetettua vaatetuotantonsa Nokian tehtaalla ilmoitti tilalle tullut Neulomo tarvitsevansa 30 ompelijaa, vaikkei tuotteita vielä olekaan kaupan hyllyillä. Myyntijohtaja Marika Snellmannin pitäisikin nyt rakentaa vaatteista bisnes, joka menestyy yhä Suomessa, suomalaisin voimin.

Snellmannin mukaan Neulomo haluaa tehdä vaatteita suomalaisille naisille sekä panostaa tuotannossaan kotimaisuuteen ja eettisyyteen. Neulomo on yrittänyt selvittää, kuinka suomalainen nainen haluaa pukeutua. Vastauksena on klassiset mallit (rentoutta unohtamatta) klassisissa väreissä.Vaatteita on valikoimissa tällä hetkellä kahdeksan.

Kävin katsomassa Neulomon vaatteita nettikaupassa (vaikka siis olen edelleenkin vaateostolakossa) http://www.neulomo.com/ ja mielestäni vaatteet vastasivat hyvin siihen, mitä suomalaiset naiset Neulomon mukaan vaatteiltaan haluavat. Mallit ja värit olivat klassisia ja vaatteet näyttivät siltä, että niissä olisi mukava olla. Voisin hyvinkin ajatella ostavani esimerkiksi Sofia-mekon vaatevarastoni kaivatessa mukavaa, ajatonta ja monikäyttöistä vaatetta.


Kuva lainattu Neulomon sivuilta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti